od jerryeng » ned 11. pro 2011 18:39:56
Špatné výchozí podmínky - jedná se o nepřizpůsobení a zkratování vf signálu na kostru. Když totiž použiješ šňůru ke sluchátkům jako FM anténu, je jako anténa použité pouze "zpětné vedení" = zemní přívod ke sluchátkům. Její horní konec (u mušle) je vysokofrekvenčně "zablokován" indukčností cívky měniče, tamtudy vf signál nikam nemůže odcházet, zatímco "dolní konec" je na společný vodič zesilovače spojen přes tlumivky (mikrominiaturní, ale tlumivky) = také tudy vf neuteče. Na vstupní část integrovaného přijímače FM je pak signál odebírán přes kondenzátorek s malou kapacitou právě z dolního konce té šňůry. Ty tlumivky a kondenzátorky se chovají jako výhybka = jejich odpor je závislý na kmitočtu. Pro signál zvukové frekvence je kondík s malou kapacitou téměř nepřekonatelný = má vysokou kapacitanci, nf téměř nepropouští. Vf naproti tomu projde téměř bez ovlivnění. Opačně tlumivka nebo cívka měniče sluchátek má vysokou induktenci = chová se jako odpor pro vysoké frekvence, nízké jí procházejí. Porovnání kmitočtů je zřejmé - střed akustického pásma je kolem 7 000Hz, střed rozhlasového FM páasma je přibližně 97 000 000Hz.
Pokud připojíš na místo sluchátek Já-podu spojovací šňůru jack-jack, spojíš "zemnicí" část kabelu nejen se vstupem pro FM v Já-podu, ale na druhé straně je uzemněný na kostru zesilovače v autě. Pokud navíc Já-pod napájíš přes nabíječku zapojenou do zásuvky pro zapalovač, je všecka vf energie (kteráou by FM vstup rádia sbaštil jako užitečnou informaci) zkratována na kostru auta. Proto takto realizovat FM příjem nejde. Musel bys přebastlit spojovací kabel od Já-podu - na konec, který "zapichuješ" do autozesilovače bys musel na všecky (oba signálové plus ten společný) vodiče zapojit do série vysokofrekvenční blokovací tlumivky s feritovým jádrem a s indukčností několika desítek až stovek nH (kterými nf signál do zesilovače normálně projde téměř neovlivněn), nebo uvnitř Já-podu realizovat úpravu, pomocí které by se anténa přepojila na jiný, ven z pouzdra vyvedený vodič.